עומד בפרץ

(הצבעות: 121)

פורסם ב-2010-12-16 – 19:32 | מאת

אדם שביכולתו להאזין למוזיקה מהז’אנר המזרחי-עכשווי א-לה קובי פרץ משה פרץ וכו’ מעבר לפרק זמן סביר מבלי לאבד את שלוותו.

בהשאלה מהביטוי המקורי שמשמעותו עמידה איתנה ולחימה בסחף.

– “אחי, טיגנת לי את הראש כבר עם ה’איך שאת יפה’ הזה. אני לא עומד בפרץ!”
– “זה בסדר, עוד 40 דקות הדיסק נגמר. ואז אני מחליף למושיק עפיה.”

– “ומיד אחרי החופה, שימו לב, אני מפנק אתכם עם פלייליסט ממיטב הלהיטים של משה פרץ, קובי פרץ, אבי פרץ, שימי פרץ, שלום פרץ ושיראל. אתם חושבים שתעמדו בפרץ?”
– “כ…כ…כן, נראה לנו שכן.”
– “אה, וכמובן גם עמיר פרץ.”
– “עזוב, נראה לנו שנרד מזה.”

נתרם ע”י: חדלשון.
מקור: חדלשון.

  1. 26 תגובות על ”עומד בפרץ“

  2. 2010-12-16, 20:54

    מאת איש

    נזם זהב באף הבלאק ממבה.

    ציון תגובה: 2
  3. 2010-12-16, 21:02

    מאת L.O.L

    איש (מתחזה או אמיתי?), אתה מקשקש ברמות וחבל.
    ערך מצחיק ובנוי לתלפיות – זהב טהור!

    ציון תגובה: 10
  4. 2010-12-16, 21:16

    מאת איש

    אמיתי, בטח שאמיתי. המתחזה לא יטריד אותנו יותר…

    ציון תגובה: 0
  5. 2010-12-16, 21:36

    מאת שיראל

    חזק ביותר! וזה בתור אחד שאכן עומד בפרץ של הפרץ!

    ציון תגובה: 6
  6. 2010-12-16, 22:10

    מאת איש

    מי לא יטריד את מי יותר?

    ציון תגובה: 2
  7. 2010-12-17, 02:57

    מאת איה

    זה חמוד אבל הגדרה הרבה יותר טובה היא אמן שבוחר שלא להזנות את אמנותו בהופעות בחתונות, ועדי עובדים ושאר חלטורות מאוד רוחיות.

    נגיד “נורא רצינו את רונה קינן בבת מצווה של הבת, אבל האמרגן שלה אמר שהוא עומדת בפרץ”

    אפילו אם משאירים את ההגדרה כמו שהיא “לא עומד בפרץ” יותר מוצלח מ”עומד בפרץ”.

    ציון תגובה: 0
  8. 2010-12-17, 07:58

    מאת איש

    הפיתיון עבד.‏ קופי ‏-‏ תעביר לי את כתובת האיי.פי של המגיב החמישי ‏-תודה.

    ציון תגובה: 0
  9. 2010-12-17, 11:19

    מאת דורי

    איזה יופי. אם קודם המתחזה הפך את דורבנות לסרט מתח, עכשיו זה תעלומה בלשית.

    “הוא לא כתב מספיק כדי שנספיק לאתר את כל ה-IP שלו, אבל אנחנו יודעים שזה איפשהו באיזור ניו יורק. ותראה, כל ההודעות שלו מרכיבות כתב חידה…”

    ציון תגובה: 7
  10. 2010-12-17, 11:44

    מאת קלוד ש"סון

    יש מקום לקטיגוריה חדשה, “עדות וגזענות”.

    ציון תגובה: 2
  11. 2010-12-17, 11:51

    מאת איש

    דורי – מצד אחד לול גדול. מהצד השני – לא מאחל לך שזה יקרה גם לך.

    ציון תגובה: 0
  12. 2010-12-17, 16:49

    מאת Haim-M

    דורי, רמז נוסף: המתחזה לא השאיר שום הודעה ביום שלישי שעבר – יום התקלה הגדולה בסלקום. מסקנה: הוא מתחבר לדורבנות דרך טלפון חכם (?) של סלקום. הטבעת מתהדקת!

    ציון תגובה: 0
  13. 2010-12-17, 17:11

    מאת מילהאוס

    איש, הדרמטיות הגדולה שאתה מייחס לנושא רק מעודדת את המתחזה\ים. לגבי הערך, לא רע אבל אהבתי יותר את הפרשנות של איה.

    ציון תגובה: 0
  14. 2010-12-18, 08:16

    מאת איש

    מילהאוס – אתה רציני?
    נניח שאתה משתתף מזה יותר משנה וחצי באתר מסוים ומוכר שם בשם “מילהאוס” או אפילו בשמך האמיתי, ומגיע מישהו ומשתמש בכינוי שלך או בשמך לכתיבת תגובות.
    זה יהיה מבחינתך בסדר גמור? אם כן, אתה משקר לעצמך.

    ציון תגובה: 0
  15. 2010-12-18, 09:24

    מאת איש מתחזה

    העניין הוא, איש, שבשום מקום בתנאי השימוש באתר (שאף על פי שהוא קצר וידידותי לקריאה מהווה מסמך משפטי) אין לא פסקה ולא מילה על התחזות למגיב אחר, ועד כמה שידוע לי (ואני בספק אם אני טועה בעניין הזה), אין שום חוק שאוסר עלי להתחזות לך ולהפך. לכן הכתובת שלי או של כל מתחזה אחר לא תעזור לך לפתור את הבעיה הכל כך חמורה שלך. הפתרון הוא פשוט ונמצא בידי הא”ש הגדול – וזה להגביל את אפשרות כתיבת התגובות למשתמשים רשומים בלבד. למרות שאני לא מכיר את וורדפרס, אין לי ספק שהאופציה הזו קיימת דרך ממשק הניהול ללא צורך במתכנת שיעשה את זה.
    עד שזה יקרה, לא יהיה ניתן לעצור את המתחזים שלך או של כל אחד אחר באתר הזה.

    בברכה,
    איש מתחזה.

    ציון תגובה: 0
  16. 2010-12-18, 14:56

    מאת מילהאוס

    איש צריך לדייק. לא טענתי שזה לא מעצבן, טענתי שהדרמטיות שאתה מייחס לנושא (תאונת דרכים וכו’) רק מגבירה את המוטיבציה של המתחזה\ים. ואיש מתחזה צודק, ב10 דקות עבודה א”ש יכול לאפשר תגובות רק למשתמשים רשומים, ספציפית לדורבנות זה גם לא יפגע באופי של האתר שכן ממילא מרבית המגיבים כבר רשומים.

    ציון תגובה: 0
  17. 2010-12-18, 17:58

    מאת איש

    [שחזור של תגובה שדומה כי לא עלתה]

    איש מתחזה – אתה מה-זה צודק. אה-מה-מה, מה זה נותן לך להתחזות לי. אם אתה רוצה להעביר מסר מסויים, תעשה זאת תוך התחזות לאושיות אתר כגון א”ש, א”ש, ערס או קופי (ואין לראות בדברי המלצה או שידול מכל סוג שהוא). ואולי אני מדבר שטויות. הרי ברור שאם מושאי ההתחזות היו אותם הנ”ל, ההודעות השקריות היו נמחקות מהר יותר מהקצב בו ליידי גאגא מחליפה תחפושות.

    מילהאוס – את החשבון, אני יורד כאן.

    ציון תגובה: 0
  18. 2010-12-19, 08:40

    מאת diftong

    ממבה שחורה משחור.

    ציון תגובה: 0
  19. 2010-12-19, 13:09

    מאת חדלשון

    שלום וברכה לדיירים הקבועים אך גם למתחזים ולנוסעים הסמויים.
    איה – הפירוש שנתת הוא אובר-מתוחכם עד כדי חנניות. לדעתי אם הייתי משתמש בו הערך לא היה מדגדג את הניקוד שלו הוא זוכה כרגע.
    ובאשר לסוף דברייך (“לא עומד בפרץ”) – אם אפשר להגדיר ערך ישירות, זה לא מתקבל על הדעת להגדירו בצורה הפוכה עם “לא” בהתחלה. מגוחך גם לטעון ש”לא עומד בפרץ” מוצלח יותר מ”עומד בפרץ” שהרי המשמעות היא אוטומטית לשני הכיוונים ללא כל מניפולציה מיוחדת. כפי שניתן לראות בדוגמאות, ניתן לעמוד בפרץ וניתן לא לעמוד בפרץ.
    אולי יש מקרים אחרים בהם הטיעון שלך יתפוס. בטח שלא פה.

    למי שהעלה כאן את נושא הגזענות – תגיד לי אתה שפוי???

    ולמי שהזכיר כאן את המילה ממבה – בעצם לזה אני לא אגיב. במקום זה אחשוב על עוד “ממבות” שייכנסו ל- 20 הגדולים בעזרתו יתברך.

    ציון תגובה: 5
  20. 2010-12-30, 11:12

    מאת מילהאוס

    למרות שהפרשנות קצת שונה, הערך לא עובר את מבחן גוגל של הערס. דוגמא אחת מעשרות

    ציון תגובה: 4
  21. 2010-12-30, 11:36

    מאת חדלשון

    מילהאוס, אתה טועה. זה שערך מופיע בגוגל לא מפחית בערכו כל עוד הפרשנות שניתנה לו שונה בתכלית (ובמקרה זה היא אכן שונה בתכלית ולא “קצת שונה” כדבריך) ויש בה הברקה. גם אני בדקתי בגוגל לפני שהעליתי את הערך ואכן ראיתי את הקישור שציינת ואין לו שום קשר לפרשנות הנוכחית (והאם אתה חושב ברצינות ששוטטתי בגוגל בשביל לתור אחר ערכים לדורבנות ופתאום ראיתי את הכותרת ממעריב וזה נתן לי השראה? זה מגוחך…).
    מעבר לזה, בפעם האלף אחזור ואומר את מה שאמרו כבר גדולים ממני באתר זה: החלה אוטומטית של “כללים” ו”מבחנים” למיניהם על ערכים היא פתטית ולא רצינית. ערך נמדד לגופו על פי ההברקה שבו.

    ציון תגובה: 5
  22. 2010-12-30, 12:34

    מאת מילהאוס

    חד, וודאי שאין כללים אוניברסלים שיהיו מקובלים על כלל האוכלוסיה. אני הבעתי את דעתי האישית. לכל אחד יש את הכללים שלו שבעזרתם הוא מחליט אם הדורבן מוצלח או לא.יחד עם זאת, אני חושב שבקהילה קטנה כמו דורבנות יש מקום לכללים ומבחנים בסיסיים שיהיו מוסכמים על רוב הקהילה. ספציפית לגבי מבחן גוגל, ברוב המקרים כשאני רואה שכל עיתונאי אקראי חשב כבר על אותו משחק מילים זה מוריד לי מההנאה. בדיוק כמו בדיחה שאני כבר מכיר.

    ציון תגובה: 2
  23. 2010-12-30, 13:31

    מאת חדלשון

    משעשע… אתה קורא ערך בדורבנות, הולך לבדוק בגוגל אם יש איזה עיתונאי אקראי שחשב כבר על צירוף המילים הזה במשמעות כלשהי ואם מצאת אז פתאום זה הופך להיות בדיחה שאתה כבר מכיר.

    פתטי כבר אמרתי (מילהאוס אל תיקח אישית)?

    ציון תגובה: 4
  24. 2010-12-30, 13:59

    מאת ערס פואטי

    חדלשון, תהיה הוגן. זה ממש לא מה שמילהואס אמר.
    זה לא שהוא קודם קורא ערך בדורבנות, ואחר כך הולך לגוגל ומכריז בדיעבד על הערך כגרוע.
    הסדר הנכון הוא שהוא קורא בדורבנות ערך מבאס שמבוסס על משחק מילים טחון ומוכר, מתבאס, ואז טורח ומביא את מבחן גוגל כהוכחה לנפיצות של משחק המילים.
    אי אפשר להתקדם בדיון (החשוב הזה) בלי להבין את הנקודה הזאת.

    ציון תגובה: 0
  25. 2010-12-30, 14:10

    מאת מילהאוס

    חד, אין לי כוונה להתנצח או לריב איתך(בשביל זה יש את איש) ואתה לא צריך לקחת את זה בצורה אישית. פתטי או לא, מבחן גוגל הוא דיון חשוב ואני מניח שהרבה גולשים מסכימים עם המבחן הזה. והסדר הוא בד”כ משע”א. אני מסכים שהמקרה הנ”ל גבולי בגלל המשמעות השונה.

    ציון תגובה: 0
  26. 2010-12-30, 14:22

    מאת חדלשון

    ערס, תאמין לי שאני משתדל להיות הוגן.
    הנקודה היא אכן האם מדובר במשחק מילים “טחון ומוכר” שמבאס את הקורא מיד כשהוא קורא אותו.
    לדעתי באופן נחרץ זה לא המקרה פה – אני מניח, די בוודאות, שרוב הקוראים לא הכירו כבר את “עומד בפרץ” כמשחק מילים כלשהו, למרות קיומו של אותו עיתונאי אקראי. הניחוש שלי, וזה גם מה שהבנתי מדברי מילהאוס, הוא שגם מילהאוס עצמו לא החשיב את הערך הנוכחי כמשחק מילים “טחון ומוכר” לפני שמצא זאת בגוגל.
    הבה נראה: אם יש גולש נוסף (הגון, כמובן…) שהכיר כבר את “עומד בפרץ” כמשחק מילים טחון ומוכר – אנא הגב!

    ציון תגובה: 2
  27. 2011-01-02, 00:10

    מאת חדלשון

    איך אומרים – לא כולם ביחד…
    I rest my case.

    ציון תגובה: 1

הוספת תגובה