בריונים בדורבנות

(הצבעות: 36)

פורסם ב-2010-12-26 – 13:14 | מאת

אתמול בערב קרה באתר מקרה מצער. תוקף (או תוקפים) עקף את שיטת ההצבעה החוקית בדורבנות והוריד את הציונים של שני ערכים מובילים, ועל חשבונם קידם ערך חדש אחר.

הערך “יראת שמים” קיבל כ-40 הצבעות של כוכב 1 בפרק זמן של דקות בודדות ומאותן כתובות IP. באותה שיטה, הערך “הוצאת עם עובד” קיבל 75 הצבעות של כוכב 1. לעומת זאת (ובאותה שיטה), הערך “התקפלות” קיבל כ-20 הצבעות של 4 ו-5 כוכבים.

זהותו של התוקף עדיין לא ידועה, אבל שלחתי הודעה לגולש שהעלה את “התקפלות” ואני מחכה לתשובתו. בכל אופן, התנהלות כזו בדורבנות ממש לא מקובלת עלי. היא מגעילה ולא ספורטיבית.

זה פוגע בערכים טובים, זה פוגע באנשים שכתבו אותם וזה גם פוגע באנשים שאהבו אותם (שזה הרבה). יתרה מכך, אם התוקף הוא לא מי שכתב את “התקפלות”, אז הוא גם פוגע בגולש הזה והופך אותו לחשוד העיקרי סתם ככה.

תוקף יקר, אם תזייף הצבעות לטובת ערך שאתה אוהב, זה לא יהפוך אותו לטוב יותר או קליט יותר. החזק מנצח בסופו של דבר, ואני מדבר על ערכים בסקאלה של “אינטרנט אלחוקי” ו-“הארלי פרקינסון“.

אני מקווה שזה לא יקרה שוב.
אסף שגיא.

עדכון: הכותב של “התקפלות” אומר שאין לו קשר למעשה, והוא מגנה אותו. אני מאמין לו.

  1. 35 תגובות על ”בריונים בדורבנות“

  2. 2010-12-26, 13:42

    מאת צפרגול

    תן את ה ip שלו לאיש, שמעתי שהוא אוסף כתובות ip…

    ציון תגובה: 3
  3. 2010-12-26, 13:50

    מאת רני אסנת

    זה ממש מעורר חרון IP

    אסף, יש לך דרך לנטרל את ההצבעות המזויפות?

    בהזדמנות זו רציתי גם להציע שינוי בשיטת הדירוג – במקום כוכבים לעבור לשיטה הפייסבוקית של Like. אין דירוג שלילי, יש רק דירוג חיובי. מה דעתך?

    (יהיה צורך כמובן למצוא דרך לתרגם את הדירוגים הנוכחיים לשיטה החדשה)

    ציון תגובה: 2
  4. 2010-12-26, 14:00

    מאת Shayke

    לתפוס ולהפוך אותו עד שהוא בולע קטשופ קר.

    חזרתי. פיספסתי משהו חשוב?

    ציון תגובה: 0
  5. 2010-12-26, 14:02

    מאת Haim-M

    האם לא ניתן להגביל את ההצבעות להצבעה אחת בלבד לכל IP?

    75 הצבעות לאותו ערך? למישהו היה נורא משעמם אתמול בערב…

    ציון תגובה: 0
  6. 2010-12-26, 14:05

    מאת מחלק הציונים

    הצעה לתוקף: היית יכול פשוט לדפוק 75 הצבעות של כוכב אחד ל”התקפלות” – ככה גם היינו רואים את הערך הזה לנצח כמוביל במילים הטובות מהסוף וגם אף אחד לא היה חושד בך.

    ציון תגובה: 1
  7. 2010-12-26, 14:06

    מאת אנליסט

    זה לא המקרה היחיד. לדוגמא לעץ הנדיף יש כמות הצבעות חריגה לעומת אינטרנט אלחוקי שעלה כמה חודשים לפניו. בכלל לערס יש מעריץ(ה) מסתורי שמדי פעם מפמפם את הערכים שלו למעלה. גם מחפש צרות של שמי סבל מזה.

    ציון תגובה: 1
  8. 2010-12-26, 14:19

    מאת Avbenmen

    דורבריונות

    ציון תגובה: 2
  9. 2010-12-26, 14:45

    מאת אסף שגיא

    ברור שהמערכת יודעת לקבל הצבעה אחת מ-IP אחד. התוקף השתמש בסדרה של כתובות.

    כמו כן, הכותב של “התקפלות” אומר שאין לו קשר למעשה והוא מגנה אותו. אני אאמין לו.

    ציון תגובה: 0
  10. 2010-12-26, 16:19

    מאת צפרגול

    הפתרון הפשוט הוא כמובן לאפשר הצבעה רק למשתמשים רשומים, בדיוק כמו הפתרון לבעיית המתחזים.
    צריך להיות ממש משועמם כדי לרשום כמות משמעותית של משתמשים פיקטיביים.

    ציון תגובה: 4
  11. 2010-12-26, 16:53

    מאת מילהאוס

    משצ”א. למרות שעם אנשים משועממים וחסרי חיים עסקינן, רישום יסגור סופית את עניין ההתחזויות והזיופים(בטח אם תוצג קאפצ’ה ברישום).

    [צריך אגב מילה עברית לקאפצ’ה]

    ציון תגובה: 0
  12. 2010-12-26, 17:14

    מאת זבוב

    יש להוקיע! הרמאות היא כרסות יסוד ההצבעה הדורבנית!

    ציון תגובה: 1
  13. 2010-12-26, 17:22

    מאת שפרה צח

    למה להוקיע? יש לנו כבר זיופים, תככים והצבעות כפולות – בואו נוסיף זונה, חירש וגמד, ונקבל פצצת ריאליטי.

    ציון תגובה: 17
  14. 2010-12-26, 17:36

    מאת רני אסנת

    שפרה, כבר העלבנו פה זונות, חירשים וגמדים (כמו גם זקנים, רוסים, נשים, מזרחיים והומואים). בקיצור, הלך עלינו.

    ציון תגובה: 2
  15. 2010-12-26, 17:38

    מאת שרולי גנור

    שפרה, כשאני רואה עכשיו איך ערכים מקבלים פתאום מטר כוכבים ומזנקים ברשימת המילים הטובות – אני מבין איך כוכב נולד.

    (יתכן שמי שמגיע לראש הטבלה מקבל פרס ענק? לא ידעתי על זה, אבל זה ההסבר היחידי לתופעה).

    ציון תגובה: 3
  16. 2010-12-26, 17:54

    מאת אמו פיליפס

    אני מבקש לא להעליב את הזונות, זונות שנעלבו מאבדות את המוטיבציה וחבל (קראתי את זה איפהשהו! חבר שלי סיפר לי! תעזבו אותי!)

    וברצינות.
    אסף, מעבר לחשיפת מעשה הנבלה, האם בדעתך לתקן את הנתונים?

    ציון תגובה: 0
  17. 2010-12-26, 18:56

    מאת הקול הצף

    שפרה, אני מסכים. צריך רק גמד. מה?

    ציון תגובה: 1
  18. 2010-12-26, 21:02

    מאת CobeAnan

    מצית ענק. באמת מדובר בביריונים בדורבנות.

    רגע.. זה לא ערך?

    גזר.

    ציון תגובה: 0
  19. 2010-12-26, 21:13

    מאת naomi

    כל הרשימה התהפכה, לעניות דעתי ראוי לאפס אותה בחזרה למצב שלפני פרסום המלה ההיא.

    ציון תגובה: 1
  20. 2010-12-26, 23:02

    מאת בעעעע

    איכשהו כקראתי את ההתחלה של מה ששפרה כתבה חשבתי על הכנסת לא על תוכנית ריאליטי

    ציון תגובה: 1
  21. 2010-12-26, 23:54

    מאת שמי שתמש

    יש הטוענים שאני בחור רגיש.
    יתכן…
    רגיש לזיופים אולי…

    לתזכורת, תגובתי לשינוי מהיר מאוד בדירוג לפוסט “מחפש צרות”:

    22 בדצמבר 2010, 23:34
    מאת שמי שתמש

    וואו… מרשים!
    פוסט שלאחר 80 הצבעות הוביל בראש הרשימה ושאחרי כ 30 הצבעות צויין ב – 4.06, נבעט, תוך כשעה, אל מחוץ לרשימת ה”טובות ביותר”, לאחר שנוספו 52 הצבעות זריזות, שהעמידו אותו במקומו ה”ראוי”?
    אם זה לא להיות פוסט “שנוי במחלוקת” – אז מה כן?!
    נראה לי שאכן הקרע בעם עמוק מתמיד.
    איפה היו, עד היום, 22/12, כל מי שחשבו שיש להעניק לו כיכוב כה נמוך הראוי ל”טובות ..מהסוף…”
    בחופשה???!!!
    נו טוף, מילא, אני אלך לעשות צרות – בבלוג אחר.

    ציון תגובה: 0
  22. 2010-12-26, 23:58

    מאת שמי שתמש

    ועוד באותו עניין, למחרת:

    23 בדצמבר 2010, 18:08
    מאת shemishtamesh

    עקב חשד לזיופים בקלפיות לגבי הפוסט “מחפש צרות”, החליט שמי שתמש לנקוט באסטרטגיה שונה:
    לא עוד פוסטים.
    כל מה שהוא הצעה לפוסט יופיע בתגובותיי. כל אחד מוזמן להשתמש בשמי שתמש, להעלות את הביטוי כפוסט, עם ההגדרה המוצעת או מוצלחות יותר.
    וגו’

    ציון תגובה: 0
  23. 2010-12-27, 00:06

    מאת שמי שתמש

    ופתאום – אני רואה שגם ה”תFוח” שתרמתי, זכה לכבוד של הטובות מהסוף… האמנם?! או שיש כאן עוד מניפולציה מצד ברית הביריונים שהפרו את הברית עם המילה?…

    ציון תגובה: 0
  24. 2010-12-27, 14:25

    מאת ענבל ל

    אסף, אם יש באפשרותך לזהות את ההצבעות המזויפות הללו, האם יש באפשרותך לעשות באק-טראק למצב שלפניהן?
    באמת לא היה ברור לי איך “יראת שמים” יוּרט כך, ועכשיו אני מבינה. למה לא לשחזר את המצב הקודם וזהו?
    הרי זה טרול לכל דבר ועניין, וההתייחסות אליו צריכה להיות כמו לתגובות-זבל.
    מרגע שהמערכת מאתרת יותר מהצבעה אחת מאותו IP לאותו ערך – צריך לשים את ה-IP בהסגר ולא לאפשר קליטת הצבעות ממנו בכלל.
    לא?
    ניתן טכנית או בעייתי?
    (רבאק, איזה אקשן יש פה, בדיוק כשאני נוסעת ליום אחד…)

    ציון תגובה: 0
  25. 2010-12-27, 16:04

    מאת מילהאוס

    ענבל, אמו
    מניתוח סטטיסטי של הענות א”ש לבקשות הקהל, עושה רושם שיהיה קל יותר לבקש מהטרול לעשות את הפעולות ההופכיות…

    ספציפית לגבי IP הנושא מורכב. התוקף משתמש בכמה כתובות IP, ולשים את הכתובות בבלאק אייפיס זה גם יכול להיות בעייתי. א) זה הרבה התעסקות, ב) זה לא בטוח, כי יכול להיות הרבה אנשים שיוצאים מאותה כתובת IP. משרד, גייטווי סלולרי וכו’.

    הפתרון הפשוט שגם קל מאוד ליישום זה לאפשר הצבעות ותגובות רק למשתמשים רשומים.

    ציון תגובה: 3
  26. 2010-12-27, 19:55

    מאת איש

    משמיל”א.

    ציון תגובה: 0
  27. 2010-12-27, 21:43

    מאת רני אסנת

    יכול להיות שגם “ועדת היגוי” סובל/נהנה מאותה תופעה?
    לא שהוא ערך גרוע, אבל מקום שלישי? גם העדר ההערות מחשיד.

    ציון תגובה: 0
  28. 2010-12-29, 10:26

    מאת מחלק הציונים

    והנה ההתקפה ממשיכה: הערך “עודר ז”לים” הגיח מהשיממון האפל היישר אל המקום החמישי בין-לילה.

    ציון תגובה: 0
  29. 2010-12-29, 10:43

    מאת שרולי גנור

    מה הפלא שערכים שנקברו חוזרים לחיים?
    זה מה שקורה כשעודרים ז”לים!

    (נ.ב. תראה את משפחתו של אבי כהן ז”ל, שהאמינה לרבנים שאחרי מוות מוחי הוא עוד יחזור לחיים).

    ציון תגובה: 0
  30. 2010-12-29, 12:44

    מאת שפרה צח

    איכשהו, ואני מקווה שאין כאן הפללה עצמית, הרשימה החדשה הרבה יותר לטעמי מזו שהיתה לפני החבלה.

    ציון תגובה: 0
  31. 2010-12-29, 13:46

    מאת מילהאוס

    אסף, לגבי זה שהחזק מנצח, הברירה הטבעית וכו’ זה נכון לגבי הטבע. טרולים שמשתמשים במכונות זה לא טבעי. אם תגיע עם מכונת ירייה לספארי, איכשהוא לא נראה לי שהאריות ישרדו.

    בקיצור רוצה לומר שאין ברירה, צריך להילחם בטרולים.

    ציון תגובה: 1
  32. 2010-12-29, 16:38

    מאת naomi

    שפרה, את צודקת. מדי פעם הטבלה מתעדכנת באופן טבעי, כנראה שיש כאן מיקס של זה עם ההתקפה.

    ציון תגובה: 0
  33. 2010-12-29, 18:11

    מאת שפרה צח

    אז למה, הוי למה, כשדורבנות כבר מגיע לדף הבית של ynet
    אלה הערכים שיוצאים לו?

    ציון תגובה: 0

  34. 2010-12-29, 18:32

    מאת דורי

    מאותה סיבה שאי אפשר להוציא תפוזים משק של תפוחים.

    ציון תגובה: 0
  35. 2011-01-04, 13:28

    מאת חדלשון

    שפרה, השערוריה האמיתית עם ynet זה שהלינק שהם שמו על “חילול השם” שלי שגוי ומוביל ל”שמעון”.
    ואני חשבתי שרק בדורבנות רודפים אותי.

    ציון תגובה: 0
  36. 2011-01-30, 22:12

    מאת פולמוני

    הערת אגב לגבי גיחת ערכים:
    בתור קורא חדש כאן יש הרבה ערכים שלא דירגתי
    וכל פעם שאני מוצא קישור חערך ישן אני הולך אליו ומדרג
    כך שזה שפתאום ערך מסוים מקבל 20 הצבעות ניתן להסרב ע”י טיעון שבערך חדש נמצא קישור לערך הזה ולכן אנשים חדשים פתאום מדרגים אותו

    כמובן שאני לא אומר שאין טרולים
    וכמובן שמאורע שבו 40 אנשים מדרגים ערך ב כוכב אחד הוא עם הסתברות נמוכה מאוד

    לילה טוב

    ציון תגובה: 0

הוספת תגובה