תוספת ביגוּד

(הצבעות: 49)

פורסם ב-2011-06-01 – 19:32 | מאת

אביזרי אופנה שלובשים בנוסף לביגוד רגיל (אקססוריז).

בהשאלה מהצירוף “תוספת ביגוד” שמשמעותו תוספת שכר שמקבלים עובדי מגזרים שונים.

– “מושיקו, מה קרה שהתחלת לחבוש כובע לֶבֶד בעבודה?”
– “ראיתי בתלוש המשכורת ‘תוספת ביגוד’, אז הבנתי שהכסף הזה מיועד לקניית תוספות לבגדים”.
– “אז בגלל זה אתה מגיע גם עם צעיף, וסט, עניבה ושעון עם שרשרת? תשמע, אולי תחשוב על אביזרים שיותר מתאימים לעבודה שלך – נהג משאית?”.

נתרם ע”י: שרולי גנור.

  1. 14 תגובות על ”תוספת ביגוּד“

  2. 2011-06-01, 20:21

    מאת קולמוס בר קסת

    4 על הערך + 5 על הדוגמה + תוספת ביגוד – כמה זה ביחד?

    ציון תגובה: 0
  3. 2011-06-01, 20:56

    מאת Rill

    צמלז

    תוספת BeGood: “אם תתנהג יפה תקבל ארטיק”

    ציון תגובה: 4
  4. 2011-06-01, 21:03

    מאת דורי

    מצית ענק?

    שרולי, כמה אתה משלם על כל הדורבנות שלך שהתחילו להתפרסם לאחרונה?

    ציון תגובה: 4
  5. 2011-06-01, 22:07

    מאת שרולי גנור

    צתל”ז: צריך תגובה, לא זו.

    דורי, יש פה מושג של תוספת שכר, שהועברה למשמעות אחרת של אקססוריז. למה זה מצית ענק?

    דרך אגב, לא רק שאני לא משלם אלא ההיפך – אני נדרש לשלוח יותר ערכים כי אתה הפסקת…

    ציון תגובה: 0
  6. 2011-06-01, 22:21

    מאת איש

    מצית אחושלוקי ענק – מצית שהוא אחושלוקי ענק.

    ציון תגובה: 4
  7. 2011-06-01, 23:37

    מאת קולמוס בר קסת

    מילא שערכים נקטלים פה ע”י אנשים (ואישים) שלא תרמו שום דורבן בעצמם, אבל זה מעצבן שהמגיבים לא מנסים להיות יצירתיים כמו התורמים שטרחו ושלחו, ומיד שולפים איזה שבלונה – בלק ממבה, מצית ענק, צמלז וכו’. אפילו לא מנסים להסביר למה, למשל, זה מצית ענק? הרי יש פה 2 משמעויות: 1. המקורית – תוספת למשכורת 2. החדשה – תוספת ללבוש. אם זה מצית ענק, למה “מחזיק מפתחות” הוא לא מצית אחושלוקי ענק?

    אם חשבתי פעם לטבול את הקולמוס בקסת ולשלוח דורבנים חדים כחץ מִקסת, תגובות כאלה הוציאו לי את החשק. לילה טוב ואני חוזר למיטה ולכסת.

    ציון תגובה: 0
  8. 2011-06-02, 12:32

    מאת Diftong

    לאחר הצצה חטופה בערך שקעתי בדילמה עמוקה אם זה מצית ענק או שולחן ירוק. לאחר שקראתי את ההסבר, ואפילו התלבטתי אם נתקלתי המושג הזה בעבר, אני מסיר מסדר היום את האישומים כאילו מדובר במצית ענק.
    אבל, הערך לא עושה לי את זה. הוא קצת חסר מעוף.

    ציון תגובה: 1
  9. 2011-06-02, 12:50

    מאת דורי

    קולמוס, את הערכים המעטים שאני תרמתי תוכל למצוא מתבוססים בתחתית הטבלה. ברגע שיהיו לי רעיונות לעוד ערכים גרועים אשלח אותם מיד.
    בנוגע לשבלונות, המגיבים הותיקים כאן הם כמו האלו בבדיחה הישנה שרק אומרים את המספרים במקום לספר את כל הבדיחה. לא תמיד יש זמן או חשק לחזור שוב על אותו ויכוח. נסה בעצמך, זה כיף.
    שלח ערכיך על פני המים, ואם יקטלו אותך קבל את זה בהבנה. יותר גרוע ממה שעשו פה לאליהו ציפר או לפרופ’ צוקרמן לא יכול להיות. ומצד שני, אולי אתה תביא את האינטרנט האלחוקי הבא?

    שרולי, מכיוון שזה לא היה ברור אסביר שהשאלה שלי על הערכים המתפרסמים שלך לא באה כהמשך לביקורת על הערך. להפך, אני שמח בשמחתך שהפסקת להיות איש הפח.

    ולסיום, מה שדיפטונג אמר.

    ציון תגובה: 2
  10. 2011-06-02, 13:56

    מאת איש

    אוקיי, כנראה שאם קולמוס חש שהתגובה הייתה קצרה ולא עניינית, הרי שנדרשת כאן תגובה ארוכה ועניינית, ואין כמו הפסקת צהריים מהעבודה כדי לכתוב תגובה שכזו. אז … נא להדק חגורות, אני ממריא.

    ואתחיל מההערה של קולמוס: “מחזיק מפתחות” הוא אכן מצית אחושלוקי ענק. ראה את הדיון תחת הערך “פותחן קופסאות” (אני מהמתקשים, על-כן הנה הלינק: http://www.dorbanot.com/19978). שם, אגב, הטענה הייתה שמדובר ב”כברמילה” והטענה נכונה מקל וחומר גם לסיטואציה הנוכחית.

    אז מה רע ב”תוספת ביגוד” שואל קולמוס. ובכן, במבחן התוצאה יש בפנינו “חידוש” שאינו מחדש דבר. המילים “תוספת” ו-“ביגוד” מתארות בפשטות ובאופן ישיר את ההגדרה. העובדה שכבר קיים מונח כזה אינה מעלה ואינה מורידה משום שבמעבר בין עולמות התוכן לא קורה משהו חדש (וצדי היה אומר “זה ליד, זה לא נגע בי”).

    שימו לב גם שה”ביגוד” הוא אותו ביגוד ורק ה”תוספת” היא תוספת אחרת – בעוד שבמישור יחסי העבודה מדובר בתוספת כספית לרכישת בגדים, הרי שבמישור האופנה מדובר בתוספת לבגדים. השינוי הזה אינו הופך את הערך לדורבן (וכאן אני מפנה גם לתגובה של ערס ב”ספר צמרת” – http://www.dorbanot.com/35687).

    נקודה נוספת שפיספס קולמוס היא האנטראקציה בין המגיבים. מגיש הערך הינו כותב ותיק (גם במובן של “אזרח ותיק”) אשר הגיש ערך די מחורבן והרבה מתחת לרמתו הרגילה. כותב אחר, אף הוא ותיק (אם כי גם דוס וגם ימני, אבל נוותר לו) הגיב את התגובה המקוצרת והכל-כך מתבקשת. ואני, ותיק או לא ותיק, חיזקתי אותו, בשולחי יותר-משמץ-של-עקיצה לכיוונו של הישיש. לא “קטלתי” את הערך, אלא הגבתי תגובה “מטא-דורבנית”, אם תרצה, בקשר לערך ממקום מושבי ביציע. הא ותו לאו.

    ועתה, בכנות, השב לי אך לזאת: האם כעת מבין אתה מדוע התגובה שפרסמתי כה קצרה הייתה?

    ציון תגובה: 1
  11. 2011-06-02, 16:11

    מאת הקול הצף

    לקולמוסנו – משא”א…

    ציון תגובה: 3
  12. 2011-06-02, 23:24

    מאת שרולי גנור

    תודה לבחור ששלף הקולמוס
    ופתח פה דיון מעניין עם פולמוס.
    מותר לכולם לבקר בלי היסוס
    ולקטול ערכים וצמל”ז בלי לחוס –
    אך אנא – תנו גם הסבר וביסוס
    אחרת אתם מביאים לי מנחוס.

    לאור התגובות והדירוג של הערכים האחרונים שלי, החלטתי להוריד עוד יותר את מספר הערכים שאני שולח – לשניים ביום בלבד, ולהשאיר יותר עבודה לשאר הדורבניסטים ודורבניסטיות. אה, סליחה, שכחתי – לא נשארו כמעט דורבניסטיות…

    ציון תגובה: 0
  13. 2011-06-03, 11:23

    מאת קולמוס בר קסת

    הי, נכנסתי עכשיו וראיתי שממש השקעתם בדיון שעוררתי – כתבתם פה מאמרים (מאמרים? מסות!) ואפילו הוזכרתי בשיר! וואללה, עשיתם לי את היום. תודה לכותבים ולמשורר, ובאמת שמתי לב שמקומן של בנות המין היפה הולך ופוחת, ואפשר להגיד “הולך ופחות הדור(בנות), ונשארים רק הדור(בנים)”.

    ציון תגובה: 0
  14. 2011-06-03, 19:51

    מאת איש

    זו התגובה שלך, קולמוס? “עשיתם לי את היום”? זהו?
    מעליב…

    ציון תגובה: 0
  15. 2011-06-04, 18:50

    מאת קולמוס בר קסת

    איש, אין מה להעלב. זו היתה תגובה ראשונית על ההשקעה שלך (וגם של דורי) בתשובות מפורטות, ולקח לי זמן לקרוא אותן לעומק. עכשיו אני מבין מה התכוונת בביקורת על הערך הזה, אם כי אני לא מסכים לגמרי. נכון שתוספת ביגוד מתארת בצורה ישירה אקססוריז, אבל מה שהופך אותה לדעתי לדורבנה זה ש:
    1. אף אחד לא משתמש במושג הזה לאביזרי לבוש.
    2. המושג הזה קיים רק בעולם תוכן אחר (שכר) והועבר לעולם האופנה.
    3. הדוגמה משעשעת (אותי).

    דעתי גם לא נחה מהסיסמאות (“מספרי בדיחות”) כי זה מרתיע גולשים חדשים שמרגישים לא שייכים, וגם הייתי מצפה שמגיבים ישקיעו בתגובות יצירתיות כמו שהתורמים מנסים לעשות, בהצלחה או לא.

    דרך אגב שמתי לב שחלק נכבד מהדיונים בסגנון “מבוא לתורת הדורבנה ג'”, “עוד אות ועוד?” ו”מצית ענק מהו” מתעוררים סביב ערכים של שרולי – ראה ספר צמרת, חטיפת ביניים, תוספת ביגוד ונדמה לי עוד כמה. מכיון שיש עוד הרבה ערכי שולחן ירוק ומצית ענק, תמהני במה זכה דווקא שרולי שלעיתים קרובות ערך שלו יתן ערך מוסף – דורבנה + דיון (אלא אם הסיבה היא שהוא תורם יחסית חרוץ).

    בקשר לשאלתך בסיפא של התגובה – לא בטוח שהבנתי. אפשר רמז?

    ציון תגובה: 0

הוספת תגובה