החיווי היבוסי והגרגשי

(הצבעות: 55)

פורסם ב-2011-02-14 – 19:32 | מאת

שם כולל לעובדים הזרים בתחנה המרכזית.

בהשאלה מספר יהושע, פרק כ”ד: שמם של חלק מ-7 האומות שישבו בארץ כנען בתקופת התנ”ך. מקור – “תעברו את-הירדן, ותבואו אל-יריחו, ויילחמו בכם בעלי-יריחו האמורי והפריזי והכנעני והחיתי והגרגשי, החיווי והיבוסי; ואתן אותם, בידכם.”

“אמרתי לך שמסוכן להסתובב בנווה שאנן אחרי חצות, החיווי היבוסי והגרגשי, כל עמי הארץ שם מחפשים קורבנות שמנמנים ושבעים כמוך לכיוס נוח.”

נתרם ע”י: טוני.

  1. 15 תגובות על ”החיווי היבוסי והגרגשי“

  2. 2011-02-14, 22:38

    מאת זוהמה

    גם ארוך, גם גזעני וגם לא מובן למי שלא מכיר?
    נפלא.

    ציון תגובה: 4
  3. 2011-02-15, 04:33

    מאת שטייפל האיום

    ארוך? בהחלט קצת יתר על המידה.

    גזעני? הערך לא, הדוגמא כן.

    מי שלא מכיר? ללא קשר לאיכות והשימושיות של הערך הנ”ל, לפעמים אני מרגיש שחלק נרחב מהמבקרים באתר לוקים בבורות מחרידה בכל הנוגע לניבים תנ”כיים או חז”ליים- ועם כל הכבוד רצוי להרים את הרמה מאשר לרדת למכנה המשותף הנמוך ביותר.
    הלו, זו עברית גאד דאמיט!
    אפילו בא”ש נפלה שלהבת, ראו תגובתו על “ברחל בתך הקטנה”.

    אולי זה הזמן לנסות שוב את ערכי חז”ל ששלחתי בנובמבר? שכיב מרע,בבא מציאה וגו’.

    ציון תגובה: 2
  4. 2011-02-15, 07:50

    מאת Diftong

    ואני שועשעתי.

    ציון תגובה: 1
  5. 2011-02-15, 08:31

    מאת שטייפל האיום

    גם אני שועשעתי ואף אנסה להשתמש.

    ציון תגובה: 1
  6. 2011-02-15, 10:05

    מאת ורד

    הזדעזעתי מהגזענות. בטח לגבי הדוגמה, וגם הערך לוקה בגזענות. ולו רק בגלל שהוא מעודד להשתמש בו באופן גזעני. בנוסף מקומם ביותר שדווקא החיווי היבוסי והגרגשי שישבו בארץ כנען (אליבא דה יהושע) לפני כיבושה על ידי בני ישראל, דווקא הם נבחרו ליצג עובדים זרים? הלא הם היו המקומיים ובני ישראל היו אלו שזה מקרוב באו.

    ציון תגובה: 3
  7. 2011-02-15, 10:14

    מאת Diftong

    קשה לקרוא להתנגדות למהגרי עבודה בלתי חוקיים גזענות. אינני רואה בהם אנשים רעים, אלא רק אנשים שאינם אזרחי המדינה אשר נכנסו אליה באופן בלתי חוקי.
    אם את נפגעת בשם החוי היבוסי והגרגשי שאינם עוד כבר כמה אלפי שנים, באמת שאין לי מה לומר.
    ולגבי הקטנוניות של “מי הגיע קודם” – כמו שאמרתי, זו סתם קטנוניות.

    ציון תגובה: 1
  8. 2011-02-15, 12:58

    מאת Assaft

    דיפתונג, יש לאחרונה מגיפת PC קטלנית בישראל, האוסרת לייחס כל תכונה שלילית לאחרים.
    חוק האצבע הוא – זר (עובד זר, ערבי, כל מי שמרוויח פחות ממך או נראה שונה ממך למעט אם הוא בלונדיני [אלי לוזון הוא ערך בפני עצמו עקב סתירה פנימית]) לעולם יצוייר כנעים הליכות, צנוע, שאי אפשר למתוח עליו כל ביקורת אלא על “המערכת”, וכל מעשיו במידה והם אינם חוקיים נגזרים אך ורק ממצבו ומהנסיבות.
    בעיני זה כורת את השיח הציבורי ומשאיר דשא חרוך במקומו, אבל מה פשיסט שחור לב כמוני מבין…

    ציון תגובה: 5
  9. 2011-02-15, 13:39

    מאת מיתר

    אתה טוען שהדוגמא לא גזענית, וזה סתם PC מצד המתלוננים?

    הדוגמא, באופן חד-משמעי, רומזת שהעובדים הזרים מכייסים. עובדה זו עומדת בניגוד מוחלט לנתוני המשטרה, או מנגד, עומדת בקנה אחד עם ההשמצות של חברי-הכנסת הגזעניים והחשוכים שבנמצא. זו, אני מצטער, גזענות.

    אם זה מה שנקרא אצלך “שיח ציבורי”, אני לא רוצה להכלל בציבור הזה.

    ציון תגובה: 4
  10. 2011-02-15, 14:44

    מאת Diftong

    מיתר היקר,
    תוכל בבקשה לפרט אחת ולתמיד מהי גזענות?

    ציון תגובה: 0
  11. 2011-02-16, 10:59

    מאת ורד

    גזענות היא ייחוס תכונות אופי לציבור כלשהו/אינדיבידואל מסויים שמשתייך לגזע/לאום כלשהו. ואז אתה מתייג אינדיבידואלים כבעלי התכונות הללו. הם כבר לא אנשים בפני עצמם, אתה כבר מכיר אותם כי אתה כבר יודע משהו על הקבוצה שאליה הם משתייכים. אין להם סיכוי להיות מה שהם באמת. רוצים דוגמאות? רומני הוא גנב ופולני הוא טיפש, סקוטים קמצנים, מרוקאי סכין, ערבים הם שונאי ומדכאי נשים, מהגר עבודה הוא פושע, וכמעט שכחתי יהודים הם רודפי בצע ורוצים להשתלט על העולם… צריך עוד?
    ודרך אגב, אף פעם לא טענתי שאם משהו הוא פושע וגם מהגר עבודה אז הוא לא אשם.

    ציון תגובה: 1
  12. 2011-02-16, 12:35

    מאת Diftong

    תודה ורד. אני מסכים אם כל מה שאמרת למעט דוגמא אחת: מהגרי העבודה מאפריקה הינם מסתננים לא חוקיים. אז למה הם עדיין כאן? זה מורכב. (רובם מאריתריאה איתה אין למדינת ישראל יחסים דיפלומטיים, הסכמים נקודתיים בין ישראל למצרים, מה יגידו בעולם, מה יגידו בארגוני השמאל וכו’)
    אשר על כן, לומר עליהם שהם פושעים זה נכון, כשם שלומר (להבדיל) בהכללה על כל הרוצחים שהם פושעים זה נכון.
    אני לא אומר שהם אינם ראויים לרחמים. בתור מי שראה מסתננים שעברו את הגבול אני אומר שהם (וכל אחיהם שנשארו מאחור) בהחלט זקוקים לעזרה. אני רק טוען שאין זה תפקידה של מדינת ישראל לפתור את כל בעיות היבשת השחורה.

    ציון תגובה: 0
  13. 2011-02-16, 12:38

    מאת שרולי גנור

    הגזמת! “ערבים הם שונאי ומדכאי נשים”? מי מאמין בשטות הזו? מי לא יודע שבהולנד אין זכות בחירה לנשים, באיטליה מלים בנות, באוסטרליה נשים חובשות רעלות, ובארה”ב גבר יכול לשאת 4 נשים? הרי הערבים הם מופת לקידמה בכלל, וביחס לנשים בכלל! הלוואי שכל העולם היה הולך בעקבותיהם.

    עוד הערה: יש הבדל גול בין יחוס תכונות אופי לקבוצה אתנית לבין הפליה בפועל. מבחינתי (לא יודע מה ההגדרה האקדמית) הפליה היא אפרטהייד בדרא”פ, היחס לשחורים באלבמה, וכמובן הנאציזם. אל תהיי כמו ש”ס, שצעקו פעם על טומי לפיד “גזען” כי הוא אמר שהוא לא אוהב את השירים של זהבה בן.

    ציון תגובה: 0
  14. 2011-02-18, 16:12

    מאת מיתר

    הופ, הפתעה! בארה”ב גבר *כן* יכול לשאת 4 נשים. וראה איזה פלא, טומי לפיד אכן היה גזען. אולי זה מפתיע, כי הוא היה, כביכול, נאור וליברל – אבל הוא שנא יהודים-דתיים בדיוק כמו אחרון גזעני הרייך. לא, הוא לא היה נאצי, אבל הוא כן היה גזען.

    פשע זה העובדה שמדינת ישראל מסרבת לפעול לפי האמנות עליה היא עצמה חתומה, ולהכיר בהם רשמית כפליטים. אגב, כניסה של פליטים למדינה אינה פשע ע”פ חוקי אמנות בין-לאומיות.

    עובדה מעניינת: מאז קום המדינה, פחות מ-150 איש קיבלו מעמד רשמי של פליט, רובם המוחץ מויאטנאם. במקום לתת לאנשים האומללים הללו מעמד חוקי שיאפשר להם לעבוד, מאלצים אותם לחיות עם ויזה זמנית ללא אישור עבודה. גם אז, כשפליט ללא אשרת-עבודה מועסק, הפשע אינו מצד הפליט, אלא מצד המעסיק (פשע לבן, שכן המדינה הצהירה שלא תפעל נגד מעסיקי פליטים, ובצדק) וראה ופלא, *עדיין* אחוזי הפשיעה בקרבם נמוכים מהרגיל. נווה שאנן אולי נראית מפחידה, אבל מעולם לא היתה בטוחה יותר.

    אתה מכיר עוד עובדה מעניינת? הרוב המוחץ – מעריכים שלמעלה מ-80% – מהשוהים הבלתי-חוקיים, אלה ללא ויזה, אשרה או אזרחות, הם… רוסים. עשרות אלפי יוצאי בריה”מ נכנסו לישראל עם ויזת תייר שפגה מזמן, אבל בגלל צבע עורם קצת קשה להבדיל אותם משאר אזרחי ישראל. אין לרשויות דרך לכמת אותם, לתפוס אותם, או לפעול בעניינם.

    אז זכור, כשנותנים לך נתונים מנופחים על מספר הלא-אזרחים בארץ, תמיד זכור שרובם בכלל לא באו מאפריקה והמזרח. זכור שמהגרי-העבודה נכנסו בדרך חוקית למהדרין, וההקפדה – חמורה. זכור שהפליטים חותמים אחת לכמה שבועות, ונרשמים במדויק.

    ציון תגובה: 1
  15. 2011-02-19, 22:10

    מאת שרולי גנור

    בארה”ב גבר *לא* יכול לשאת 4 נשים אפילו אם הוא מורמוני מיוטה.
    טומי לפיד לא היה גזען, והשוואתו לרייך היא מטופשת ומרושעת.
    99% מה”פליטים” הם מחפשי עבודה ולא פליטים נרדפים.
    בכלל, ה”נתונים” והסגנון שלך הם מתחת לכל ביקורת. וגם לא בא לי להתדיין עם מי שמרימה דגלים ותוקפת אחרים בעודה נחבאת מאחורי מסיכת האנונימיות.

    ציון תגובה: 0
  16. 2011-03-02, 19:26

    מאת ErezB

    בכל מקרה, תמיד מומלץ להזהר – שאף יבוסי לא יחשוב שאתה חיתי ויוריד עליך לאטמה…
    http://www.youtube.com/watch?v=C0JvIGM_PAc

    ציון תגובה: 0

הוספת תגובה