כדור אוֹנְסִין

(הצבעות: 68)

פורסם ב-2011-01-07 – 09:32 | מאת

סם אונס, רופיז.

משחק מילים על “כדור עונשין”.

– “איזה חמוד דותן, הזמין אותי לארוחת ערב בפצ’יקיאקפה. כולי ריגושים!”
– “שלא תחשבי אפילו ללכת! הוא משתמש קבוע בכדורי אונסין, וזה הורס את כל הטעם של השוקופלת.”

– “גבר, יש לי מישהי פיצוץ בשבילך. בראש ש’ך?”
– “מה אתה מסתלבט עליי? תראה איך אני נראה. מי תרצה אותי? הסיכוי היחיד שלי לתקוע גולים זה רק עם כדור אונסין.”

נתרם ע”י: חדלשון.
מקור: חדלשון.

  1. 24 תגובות על ”כדור אוֹנְסִין“

  2. 2011-01-07, 12:46

    מאת דורי

    יש לי סלוגן חדש לאתר:
    דורבנות. כי לא למדנו כלום מהפעם הקודמת.

    ציון תגובה: 0
  3. 2011-01-07, 15:38

    מאת איש

    שם, שם.

    ציון תגובה: 0
  4. 2011-01-07, 22:54

    מאת סיני עם צינור גדול

    כדורון סין

    ציון תגובה: 0
  5. 2011-01-07, 23:08

    מאת גורו יאיא

    דורי – בניגוד לפעם הקודמת, אין לי שום בעיה עם הערך, הוא אפילו טוב. הוא לא נותן לגיטימציה לשימוש בסם אונס, והוא מדגיש את השימוש בסם אונס – כאונס.
    לגבי הדוגמאות – הראשונה סבירה מינוס (הטעם של המקופלת זה הדבר האחרון שצריך להדאיג את הבחורה שיוצאת עם דותן), והשניה נשמעת כמו שיחה מרירה בין שני אנשים, (אני לא חושב שלבחור יש כוונה באמת להשתמש בסם אונס. הוא מדבר על זה כעל בדיחה מרירה) שניהם לא בשיא הטעם הטוב, אבל אין כאן הפיכה של המעשה ל”מה שעושים כשרוצים לשכב עם בחורה”.
    אני לא חושב שהערך הזה הוא מאד נעים לקריאה, אבל הוא קולע לתיאור, קצת מצחיק, ולא סובל מאף אחת מהבעיות שפישוקית סבל מהן. בסה”כ, איך תתאר סם אונס בצורה שתהיה נעימה לקריאה עבור מישהו? נראה שמי שכתב את הערך למד הרבה מהמקרה הקודם, ועל כך – שאפו.

    ציון תגובה: 4
  6. 2011-01-08, 16:54

    מאת מיכל

    מצטערת גורו, הפעם אינני מסכימה איתך,
    ואפילו אין לי כבר כוח להסביר.

    ציון תגובה: 0
  7. 2011-01-08, 20:01

    מאת איש

    מיכל – תני לי רגע לנסות:

    גורו – הדוגמא השניה מתארת שיחת חולין שגרתית לכאורה שנערכת בין שני צעירים. אחד מאותם צעירים אומר את המשפט הבא: “מי תרצה אותי? הסיכוי היחיד שלי לתקוע גולים זה רק עם כדור אונסין”. מהטון ומהרוח של הדברים עולה הרושם שהמשפט שנאמר הוא כמעט לגיטימי. גם הדוגמא הראשונה מעבירה מסר של “סבבה” ולא תחושה שנעשית עבירה פלילית חמורה. לו הדוגמא הייתה שונה, למשל: “שמעת שהכלב המחורבן ההוא קיבל כגמולו – 15 שנים בכלא – על האונס המזעזע של התיירת תוך שימוש בכדור אונסין המקולל” – אני מניח שהתגובות היו מעט שונות.

    ציון תגובה: 2
  8. 2011-01-09, 07:38

    מאת מיכל

    תודה איש.

    ציון תגובה: 0
  9. 2011-01-09, 09:59

    מאת גורו יאיא

    אממ… כנראה ששאפו היה מוגזם כאן. אבל אני לא חושב שהחלק השני נשמע עד כדי כך רע.
    אבל אני אבהיר. לי השיחה נשמעה כמו “בואנא – עוד פעם אחת השכן הזה מנגן בחצוצרה שלו בשלוש בצהריים, אני הורג אותו”. הרבה יותר אנשים אומרים את זה, מאשר עושים את זה.
    אם הייהת לבחור במשפט השני כוונה להשתמש בסם אונס, הוא היה אומר “יאללה תקשר אותנו, מקסימום נגניב לה כדור אונסין למשקה”. זה נשמע כמו הומור שחור, לא כמו משפט שיש כוונה לממש אותו.

    ציון תגובה: 0
  10. 2011-01-09, 10:18

    מאת צפרגול

    אני חוזר על מה שכתבתי בתגובה שלי ל “פישוקית”, אבל מסייג – כדורבן – “פישוקית” היה יותר טוב.

    ציון תגובה: 0
  11. 2011-01-11, 17:14

    מאת חדלשון

    צריך להיות עיוור, טיפש או רשע בשביל לא להבחין במאמצים שהשקעתי כאן בשביל **לא** לחזור על הטעויות של “פישוקית” ועם זאת עדיין להשחיל הומור בדוגמאות.

    מעבר לזה, ההבדל בין הערכים מתחיל כבר מעצם הגדרתם: המילה “פישוקית” היא מילה בוטה שמרמזת על היותה של האישה אובייקט מיני. “כדור אונסין” לעומת זאת הוא משחק מילים פשוט וקולע המתאר את העניין בצורה יבשה ללא כל איתות שוביניסטי כלשהו.

    ציון תגובה: 9
  12. 2011-01-11, 20:44

    מאת אנליסט

    חדלשון מה שבאמת מביך זה שאתה לא חדל(לשון) לשבח ולהלל את עצמך, ולהגן בחרוף נפש על הערכים שלך ולתקוף את המתנגדים.תן לערכים ללכת במקומך. (אגב, אני ממש לא אתפלא אם האנונימים המזדמנים שמהללים את פועלך הם בעצם אתה)

    ציון תגובה: 4
  13. 2011-01-12, 03:46

    מאת חדלשון

    אנליסט, מזמן לא קראתי תגובה בלתי עניינית ברמה של תגובתך.
    אבל עזוב בלתי עניינית, זו פשוט תגובה בזויה ושקרית המביישת את כותבה (האנונימי כמובן…).

    ציון תגובה: 5
  14. 2011-01-12, 06:07

    מאת דורי

    חדלשון, אני אולי עיוור וטיפש, אבל לפחות אני משתדל שלא להיות רשע. ולמרות שבד’כ אני מחזיק בדעה שמותר לצחוק על הכל, כל עוד זה מצחיק, איכשהו בדיחות על אונס מצחיקות אותי פחות בזמן האחרון.
    אני מצרף קישור שאולי יבהיר קצת את השינוי המחשבתי שעברתי.
    (אבל קבל 1+ על הרפרנס לפצ’יקיאק)

    וכדי לא לסיים עם טעם רע, סיפור:
    לחכם הסיני הו צ`י היה אח שמן, עשיר, ורשע. יום אחד שלח אליו האח שליח, והזמין אותו למסיבת פריחת הדובדבן השנתית. הגיע הו צ`י במועד שנקבע, אולם מה רבה היתה הפתעתו כאשר ראה את אחיו והוא לבוש סחבות, ורזה מאוד. התפלא מאוד הו צ`י, ואמר: “אחי, עד מה השתנית!”
    אמר אחיו: “לא נורא, העיקר שנשארתי רשע,” ודרך לו על הרגל בחוזקה.

    ציון תגובה: 1
  15. 2011-01-12, 10:19

    מאת ענבל ל

    דורי, תודה על הקישור.
    ממליצה לכולם (לגברים, בודאי שלגברים) להכנס לשם, ולנסות להפנים איך זה מרגיש מנקודת-מבטה של האישה.
    קריאת הקטעים שם רק מעלה בי את חמתי כשאני מונה לעצמי את כל מקרי-ההטרדה שקרו לי, מגיל 13 (ואולי קודם) ועד לדייטים של השנה האחרונה.

    ציון תגובה: 0
  16. 2011-01-12, 11:38

    מאת חדלשון

    אתה בסדר, דורי, אבל רק בשביל לסדר לך את המחשבות, האתר הזה הוא לא אתר של בדיחות אלא של חידודי / חידושי מילים, עם הומור נלווה המשולב בדוגמאות. ההומור אינו על חשבון נושא מסויים אלא בא אך ורק במטרה לשרת את משחק המילים ו”לשדרג” את הערך, כל עוד שאינו בוטה, וכך צריך להתייחס אליו. זוהי בדיוק הסיטואציה במקרה הזה וחבל על הרגשנות המיותרת.
    ואמנם המצב ב”פישוקית” הוא שונה וראוי לגינוי כפי שכתבתי, שכן שם הן ההגדרה והן הדוגמאות בוטות ולא ממש עונות על הקריטריונים דלעיל.

    ציון תגובה: 2
  17. 2011-01-12, 12:11

    מאת אנליסט

    חד לשון אתה אולי (אולי) חדלשון אבל בטח לא חד מחשבה.
    1) איך אנליסט יותר אנונימי מחדלשון?
    2) תגובתי ממש לא שקרית. שיטוט אקראי בערכים שלך מדגים שוב ושוב איך אתה משבח את עצמך ואת ערכיך ותוקף את מתנגדיך.

    “עיוור, רשע, טיפש, פתטי, לא שפוי, בזוי” זה חלק מהפנינים שזוכה מי שמעיז להגיד משהו רע על הערכים שלך.

    אז חדל לשון. תו לערכים לדבר עבורך.
    (ואגב, אם הערכים שלך זוכים לציונים נמוכים זה לא בגלל “מדיניות הציונים הקשוחה באתר” כדבריך אלא זה בגלל שהם לא מספיק טובים)

    ציון תגובה: 0
  18. 2011-01-12, 12:56

    מאת חדלשון

    אז בוא נראה את חדות המחשבה שלך, מר אנליסט:
    1) איפה בדיוק אמרתי שאנליסט יותר אנונימי מחדלשון? בסה”כ ציינתי שאתה אנונימי, מאחר ואתה הזכרת את עניין האנונימיות.
    2) ב**חלק** מערכיי הגבתי, ועשיתי זאת בשם המשתמש שלי ובצורה עניינית לגופו של כל ערך. וכן, היכן שחשבתי שתגובות מסויימות קטלו ערכים שלי ללא הצדקה, הבאתי את גרסתי ועמדתי כשירות לגולש. זו זכותי המלאה ואתה האחרון שתמנע זאת ממני.
    3) אתה ממשיך בשקריך וקובע כי *כל* אחד שאומר *משהו* רע על ערכים שלי זוכה לקללות. זהו שקר גס ומצטרף לתגובתך הבזויה דלעיל. את כל הרשימה שהבאת מצאת רק בפוסט זה…
    4) ערכים ממך לא זכיתי לראות כלל. תמהני האם זה משום שאינך חד לשון או שמא חלילה אינך חד מחשבה… אגב ציוני הערכים שלי בממוצע גבוהים יחסית.
    5) אם באמת ובתמים מישהו נפגע מהביטוי “צריך להיות עיוור” וכו’ (פרט לאנליסט) – הריני מתנצל בפניו. השתמשתי בביטוי ידוע להבעת עמדתי מבלי כל רצון לפגוע באיש.

    ציון תגובה: 0
  19. 2011-01-12, 13:06

    מאת חדלשון

    אגב, הדיון כאן הסתיים מבחינתי, בין אם תגיב ובין אם לאו.

    ציון תגובה: 0
  20. 2011-01-12, 15:34

    מאת אנליסט

    צודק.
    תמשיך להלל את עצמך. זה מוסיף לך הרבה כבוד.
    תמשיך לגדף את מתנגדיך. זה מוסיף לך הרבה כבוד.
    אגב, גם מבחינתי הדיון הסתיים.

    ציון תגובה: 0
  21. 2011-01-12, 18:17

    מאת חדלשון

    טוב שהגדרת את עצמך כ”מתנגד” שלי. זה אכן מסביר משהו.
    ביי.

    ציון תגובה: 0
  22. 2011-01-12, 22:09

    מאת דורי

    ילדים, די לריב.

    ציון תגובה: 2
  23. 2011-01-12, 22:31

    מאת שרולי גנור

    ותזכרו: אין אונסין אלא אם כן מזהירין.

    ציון תגובה: 0
  24. 2011-07-27, 10:14

    מאת יענקל'ה איש יהופיץ

    רגע, רגע! מבחינתי הדיון לא הסתיים! למה לא שאלו אותי? אז מה אם עבר חצי שנה?
    סתם, אתה צודק.
    וחשוב מכך, דורי, היפנים עושים את כל העניין מפריחת הדובדבן, לא הסינים.
    אבל גם: אולי עדיף פשוט לא לשלוח ערכים בנושא הזה?

    ציון תגובה: 0
  25. 2011-07-27, 10:57

    מאת דורי

    את הסיפור לא אני כתבתי. תלונות יש להפנות לעוזי וייל.

    ציון תגובה: 0

הוספת תגובה