נֶטִילָ”ע

(הצבעות: 124)

פורסם ב-2010-01-03 – 19:30 | מאת

נראית טוב יחסית לערביה, ר”ת.

“וואו, היא נראית כמו נסיכת המדבר. ממש נטיל”ע.”

– “אז היה לך דייט אתמול עם הנטיל”ע ההיא מהאוניברסיטה, נכון? ואיך היה?”
– “אל תשאל… לא נטלה שום דבר…”

נתרם ע”י: ronel ohana.

  1. 35 תגובות על ”נֶטִילָ”ע“

  2. 2010-01-03, 19:49

    מאת קופי פייטר

    המצב עגו”ם, שזה ר”ת של “ערך גזעני ומסריח”.
    מזל טוב. חשבתי באמת שלא יהיה יותר גרוע מ”חרציצה” (כי כמובן הרבה אנשים מקבלים מציצה תוך כדי שהם מחרבנים, אז חשוב שיהיה ערך לזה סופסוף) והנה נשבר עוד שיא קטן, שבאמת הופך את האתר הזה לאתר בדיחות.
    ומילא שיהיה משעשע ומילא שיהיה מתוחכם, סתם מטלית שכולה פלט.

    ציון תגובה: 18
  3. 2010-01-03, 19:49

    מאת תם

    זהו? הגזענות כבר בקול רם? אפשר להוציא את התלבושת של הקו קלוקס מהארון?

    ציון תגובה: 0
  4. 2010-01-03, 19:53

    מאת איש

    אני מכיר אחד, ירון, שימות על הערך הזה: http://www.dorbanot.com/?p=11051 … לי הוא נתקע בגרון.

    ציון תגובה: 0
  5. 2010-01-03, 20:02

    מאת עומר ון קלוטן

    אח, איזה כיף לראות את אלה שתומכים בכל הערכים מבוססי-הנאצים מתרעמים על ערכים פוגעניים אחרים.

    יאללה דיסוננס קוגניטיבי!

    ציון תגובה: 7
  6. 2010-01-03, 20:12

    מאת Shayke

    כנראה שמדובר בערך הכי גרוע באתר.

    ציון תגובה: 0
  7. 2010-01-03, 20:30

    מאת איש

    עומר ההולנדי – רק למען הסר ספק.. נכון שלא התכוונת אלי?

    ציון תגובה: 0
  8. 2010-01-03, 20:35

    מאת guyav

    עומר, זה לא אותו דבר.

    ציון תגובה: 0
  9. 2010-01-03, 20:56

    מאת שלומית כנען

    איכסה עליכי. לא בשביל ערכים כאלה נטלו לעצמם העורכים לאחרונה את החירות לא לפרסם?

    ציון תגובה: 2
  10. 2010-01-03, 20:58

    מאת עומר ון קלוטן

    איש – על ראש הגנב בוער הערך. לא זוכר אם אתה מהתומכים, אבל כנראה שאתה חושב ככה.

    גיאאב – נכון, זה לא אותו דבר, אבל שניהם פוגעניים. דיסוננס קוגניטיבי כבר אמרתי?

    ציון תגובה: 1
  11. 2010-01-03, 22:25

    מאת קאת

    נמוך. ואני מסכימה עם שלומית.

    ציון תגובה: 0
  12. 2010-01-03, 22:27

    מאת עידן עמית

    זה די נפוץ באוני’ חיפה.

    ציון תגובה: 0
  13. 2010-01-03, 22:33

    מאת אמיתי סנדי

    עומר,

    בדיחות על נאצים הן בדיחות עצמיות – יהודים שצוחקים על רדיפת יהודים.

    בדיחות על ערבים הן בדיחות על האחר – רוב מוצק מתבדח על מיעוט נרדף.

    אתה מצליח לזהות את ההבדל?

    ציון תגובה: 5
  14. 2010-01-03, 23:09

    מאת izik

    מעניין הסיפור הזה על ערבים (למעלה ממליארד איש, אישה ומה שבינהם) כמיעוט נרדף. הייתי גם מעז לבצע השוואה בין כמויות חומרי ההסתה של יהודים נגד ערבים לעומת ערבים נגד יהודים, אבל עוד היו אומרים עלי שאני נכנס לקטנות, ואני אוהב את שלי מעל גיל 20.

    ובכלל, למה לי פוליטיקה עכשיו?

    ציון תגובה: 7
  15. 2010-01-03, 23:09

    מאת עומר ון קלוטן

    אמיתי – כמו שאמרתי כבר לגיאאב, כן, מזהה את ההבדל, אבל עושה אבסטרקציה נוספת: שניהם סוגי בדיחות פוגעניות. אתה מצליח לזהות את הדמיון?

    אותי זה פשוט משעשע (ומעציב) לראות את כל האנשים שאומרים “עזוב, זו רק בדיחה” על משהו שאני רואה כפוגעני ופתאום, כשיש משהו שהם רואים כפוגעני, הם לא מוכנים לקבל את זה.

    ותסלח לי אם אני שם מילים בפיך, אבל לפי דעתי אם סייד קשוע (למשל) היה ממציא את המונח הזה, גם אז היית מתרעם ואומר שזה תוצר ההשפעה הפסיכולוגית של הכיבוש/דיכוי/רדיפה (מחק את המיותר).

    ציון תגובה: 3
  16. 2010-01-04, 00:05

    מאת איתי

    בוז.

    ציון תגובה: 2
  17. 2010-01-04, 00:56

    מאת דורצח

    לא נראה טוב, גם יחסית לערך גזעני ומעפן.

    ציון תגובה: 0
  18. 2010-01-04, 01:53

    מאת fireshine

    בלי קשר לגזענות – כי הרי כולם אומרים “עבודה ערבית”, “טעם ערבי”, “שמלה ערבית” וגם “יופי ערבי” – הערך גרוע, כי הוא סתם ראשי תיבות מטופשים, אפילו בלי משחק מלים ראוי.

    ציון תגובה: 2
  19. 2010-01-04, 05:03

    מאת Anonymous

    לפני שאתחיל לכתוב ולפני שאולי אפול למלכודת התקינות הפוליטית אני כבר מבקש סליחה מאחינו הערבים ובני דודינו בני עדות המזרח.

    הערך עצמו לא טוב, חשבתי שאולי יש כאן משהו עם צליל שדומה לנוטלה, אבל גם זה לא.

    ולעיקר החדשות:
    יש לי תחושה, והיא אינה נוגעת רק לעניין הערבי, אלא גם לענייני השואה, ההומואים, הפדופילים, רבין, שמקנן אצל רבים מאיתנו לגעת בדברים בצורה שונה ממה שנדמה לנו שהחברה מצפה מאתנו.
    את מספר העברים שאני מכיר ונמצא איתם בקשר קבוע פחות או יותר, אפשר לספור על אצבעותיה של אנטילופה, ומכיוון שגם הם בני אדם וגם הם חיים במאה הנוכחית, שמה לעשות גם היא לא מצליחה וכנראה לא תצליח לדחוק את העניינים הלאומיים הצידה, אני מרגיש חופשי להתבדח איתם על הדברים שבעיני אנשים מבחוץ ייראו כגזעניים. והם, תודה לאל, מתבדחים בחזרה. הם לא כבושים/נרדפים/מדוכאים (למרות שהחורף הכניס אותם למצב רוח עגמומי).
    את דעותיי בקשר להומור כהתמודדות עם מצבים לא פשוטים הבעתי באחד מהדיונים על השואה.
    מוזר לי שאנחנו היהודים/ישראלים מוכנים לקבל כמעט כל בדיחה אנטישמית, להנות ממנה ואף להוסיף עליה, ואילו אני קופצים בכל פעם שמתבדחים על קבוצה אחרת בסביבה שלנו.

    ואולי אנחנו פשוט מכירים את השיר:
    never be rude to an arab

    ציון תגובה: 4
  20. 2010-01-04, 06:09

    מאת עופר

    האנונימי לעיל זה אני.

    ציון תגובה: 0
  21. 2010-01-04, 07:43

    מאת י'

    עוד נקודה קטנה: לדעתי יש הבדל בין לצחוק מקבוצת אנשים בגלל דעותיהם/מעשיהם לבין לצחוק מקבוצת אנשים בגלל מוצאם.

    ציון תגובה: 0
  22. 2010-01-04, 10:12

    מאת איש

    Fireshine – עבודה ערבית”, “טעם ערבי”, “שמלה ערבית” – הם לא גזענות ???

    ציון תגובה: 1
  23. 2010-01-04, 10:22

    מאת קופי פייטר

    איש, זה לא העניין. אלו ביטויים שנאמרים פה ושם וזה לא משנה. לי אישית אין בעיה עם רונאל אוחנה. הבחור שמע את הביטוי באוני’ חיפה או בכל מקום אחר שהוא כנראה לא ת”א, זה הצחיק אותו והוא שלח לדורבנות.
    מי שאשם זה הא”שים שבחרו לשים אותו, וזה תפקידו של עורך – לסנן הרבה בררה כדי שהמוניטין של האתר לא ירד. לפי מה שראיתי יש חודשיים המתנה ולמעלה מ-700 ערכים הממתינים לאישור. בכיף אפשר היה לוותר עליו.

    ציון תגובה: 2
  24. 2010-01-04, 10:33

    מאת The Girl from Ipanema

    מהפן הלא-גזעני, הביטוי פשוט דבילי. אני לא בקטע של בלונדינים, אבל מה העולם, ולו הדורבני, יעשה עם ביטוי שמשמעו “נראה טוב יחסית לבלונדיני”? יבטא את אהבתו לברונטיים…?
    עופר – כולנו יודעים שהיהודים היו רדופים מאות בשנים, במקומות מסוימים בעולם הם עדיין (יש שיאמרו שאפילו ממש כאן בביתם פנימה). יש את מי שמשמרים את תחושת הרדיפה, ואולי בצדק כי היא לא חסרת בסיס, ולעומתם את מי שרואים ויראים. אלה האחרונים, וגם זאת בצדק, לא רוצים לפתוח פתח לגזענות או הסתה שיכולה להגיע למחוזות אפלים יותר. ממילא יש שמשווים את המצב בארץ ל”שואה” (ולא קטסטרופה פלונית אלא שואת היהודים), אותנו לנאצים ואת צה”ל לסוחר אברים ממולח. בינינו לבין עצמנו, בדיחות אנטישמיות לא אמורות להפחיד אותנו. אני סבבה עם יהודים, נראה לי שגם אתה. הלגיטימציה לבדיחות כאלה, לעניות דעתי, בסה”כ מהווה עוד דרך להשאיר את בדיחות הכיבוש והערבים מחוץ לגדר. זה רק אומר “בדיחות שואה זה בסדר כי כולנו זוכרים וכולנו לא מתכוונים. בדיחות ערבים זה לא כי כולנו יודעים לאן זה יכול להגיע”. את עמדתי שלי אני אפילו לא יודעת למצוא בתוך הבליל הזה, אני רק חושבת שההסכמה עם בדיחות שואה לא אומרת שלצחוק על יהודים זה בסדר ועל ערבים זה לא, אלא מבטאת משהו אחר. עד כאן מהדורת “מבט” להערב…

    ציון תגובה: 1
  25. 2010-01-04, 10:35

    מאת איש

    קופי, שאלת הסינון היא שאלה מעניינת. אם נדרוש סינון של ערכים פוגעניים ייתכן ונגרום ל”אפקט מצנן” של חופש הביטוי.

    הערך לכשעצמו אינו לקוי (אלא אם ראשי תיבות בפני עצמם אינם ראויים להתפרסם אם אין להם ערך מוסף).
    מה שלקוי הם האנשים שבאמת משתמשים בביטויים גזעניים. ובהקשר זה ידידי, הרמיזה לאונ’ חיפה, הייתה, אפעס, גזענית במקצת בעצמה.

    ציון תגובה: 0
  26. 2010-01-04, 11:00

    מאת קופי פייטר

    איש, שום אפעס ושום גזענית, אף פעם לא הייתי באוני’ חיפה ואני רק ציינתי את מה שכתב עידן עמית בתגובה אי שם למעלה.
    לא באנו לחנך את העם, רק לתת בקרת איכות מסוימת לאתר שאנו אוהבים. לא חושב שיש מקום לערך כזה כמו שאין מקום לערכים כמו “מתנחבל”, “פרידמן מת”, “מרוקאי סכין” וכו’.

    ציון תגובה: 0
  27. 2010-01-04, 11:46

    מאת עופר

    משהו בקטנטנה. אם הערך נכתב/נשמע בחיפה אין כאן כל פרמטר של כיבוש. וגם אם מקורו במקום אחר, מה הקשר לכיבוש/שחרור/גאולת אדמות?

    לגבי ה”לאן זה יכול להגיע” אולי זה יכול להגיע לצחוק גדול שיעשה כאן טוב? אולי?

    אני מצטט את עצמי מהערך “חניית נכים” ומוסיף:

    תזכורת לעצמי. דברים שאסור לי לצחוק עליהם במסגרת דורבנות:
    1. נשים
    2. שואה
    3. פות (תת קבוצה של 1)
    4. הפרשות גוף (לא קשור ל-3)
    5. אנשים עם מוגבלויות (ויכוח באינטרנט זה כמו… וגו’)
    6. אסף שגיא.
    7. ערבים (יש כאלה שחושבים שהם בני אדם ואסור לפגוע באלה שחושבים כך).
    8. קטינות (תת תזכורת, לברר מהו גיל ההסכמה הנוכחי).
    9. כבשים (העדפות מיניות זה לא נושא לבדיחות).
    10. נאצים (להבדיל מסעיף 2, כאן מדובר באנשים)
    11. תקינות פוליטית (זה לא תקין פוליטית לצחוק על זה).
    12. הומואים (כי לא מנומס להעיר לאנשים איך הם אוכלים).
    13. לסביות (למרות שצדפות זה לא כשר).
    14. אזרחים סוג ב’ (אשכנזים, ג’ינג’ים ואיטרים)
    15. קיפודים (עד מתי הם יופלו לרעה בקבלה למקומות עבודה.)
    16. רצינות (זה לא נושא לצחוק עליו)
    17. סטיות מניות שמערבות הפרשות (נחום המלוכלך ורחציצה מתבקשים לפנות את עצמם מרצון – אולי אקרא לזה “התפנות פיצוי”)
    18. חופש הדיבור והמחשבה (מספיק עם התיאוריות המיושנות הללו, ישנה רק דרך אחת להיות דמוקרטים וליברליים!)

    ובבניין ציון ניוחם.

    ציון תגובה: 11
  28. 2010-01-04, 13:48

    מאת remsnow

    איכ.
    עופר, אין כאן “לצחוק על”. לא צחקו כאן על שום דבר. עיגנו בערך את העמדה לפיה ערבים הם פחות יפים. שזאת סתם גזענות. ואפילו לא גזענות מצחיקה. כמו לכתוב “חכם יחסית למזרחי”. אתה רואה -סתם גזעני. “אינטליגנטית יחסית לאישה” – סתם סקסיסטי. ומטופש גם.

    ציון תגובה: 3
  29. 2010-01-04, 14:27

    מאת עופר

    אם נלך לאור המחשבה התקינה פוליטית הזו, נצטרך להוריד (בהערכה גסה) משהו בין 200 ל-370 אחוז מהערכים המופיעים בדורבנות.

    מכיוון שהבלוג הזה הוא בלוג פרטי, יש לכל מי שזה לא מוצא חן בעיניו את האפשרות שלא להכנס אליו ולא לקרוא את הכתוב בו. ברור לי שיש לא מעט אנשים שקוראים ומגיבים מתוך אכפתיות, אבל כמו סוגיית העריכה, אלו הם כללי המשחק בדורבנות. אני די מרוצה ממה שקורה כאן.
    נוסף על כך. השפה והסלנג, בחלקם מתבססים על אסוציאציות כדי להעביר דברים.
    – גרמנים: נאצים
    – ערבים: רוצחים ומכוערים.
    – יהודים: שרופים, צועקים שמכניסים אותם לתנור, תאבי בצע, מלווים בריבית, הרגו את ישו.
    – הומואים: אוכלים בתחת, נקבות, מפליצים קוטג’ וכו’
    – אשכנזים: ורדרדים, מתנשאים וחסרי חוש קצב.
    – לסביות: שעירות, ואוכלות צדפות.

    ישנם ערכים לא מעטים שבניגוד לערך זה עושים את השילוב בין השפה לאסוציאציות בצורה טובה:
    http://www.dorbanot.com/?p=598
    http://www.dorbanot.com/?p=2217
    http://www.dorbanot.com/?p=10069
    http://www.dorbanot.com/?p=631
    http://www.dorbanot.com/?p=1871

    ועוד ועוד…

    ציון תגובה: 0
  30. 2010-01-05, 12:42

    מאת עידן ע.

    ומה הערך הבא, ארגנטינופת?

    ציון תגובה: 0
  31. 2010-01-05, 14:29

    מאת שלומית כנען

    הוויכוחים האלה לאחרונה די מיצו את עצמם, לא? מה דעתם של כבוד העורכים לשבת ולהחליט אחת ולתמיד האם חופש הביטוי והחירות לפרסם ערכים בטעם רע (אני לא שופטת, זה אכן עניין של טעם) שולטים באתר הזה, ולהצהיר כך בפירוש ואולי להדביק אזהרה מתאימה בכותרת האתר, *או* לקבוע איזו מערכת כללים (גירסה שפויה של התקנון של עופר) ולדבוק בה? כי זה מתחיל להיות די לעוס העסק הזה.

    ציון תגובה: 0
  32. 2010-01-05, 18:32

    מאת נוף

    גזעני, שובניסטי, וערך מפגר באופן כללי.

    ציון תגובה: 1
  33. 2010-01-20, 08:26

    מאת עופר

    ומה לא שפוי בגרסה שלי?

    ציון תגובה: 0
  34. 2010-07-01, 23:46

    מאת CobeAnan

    לא יודע, יש לי ידידה נטיל”ע, שדווקא די אהבה את הערך.

    ציון תגובה: 0
  35. 2010-07-01, 23:47

    מאת CobeAnan

    ואפשר להתעלם מהפסיק השני. מאוחר, תבינו…

    ציון תגובה: 0
  36. 2011-06-22, 17:38

    מאת חנאן עשראווי

    לכל המתלהמים נגד גזענות, לא הבנתם כלום.
    איפה כתוב בערך שערביות מכוערות?
    יתכן שערביות יפות, ונטיל”ע היא יפה אפילו יותר מערביה רגילה (כמוני למשל).
    הדוגמה הראשונה אפילו מוכיחה שזו הפרשנות הנכונה.

    ועכשיו תהיו חייבים להודות שאני גם דחיל”ע (די חכמה יחסית לערביה).

    ציון תגובה: 2

הוספת תגובה