התנעצות

(הצבעות: 52)

פורסם ב-2009-10-03 – 19:30 | מאת

המצב בו נמצא חתול, שציפורניו תקועות ברהיט או בגד, והוא אינו מסוגל להשתחרר ממנו בלי עזרה.

– “יו, נושה מנועצת לספה!”
– “כן, היא התנעצה לפני כמה דקות, ורציתי שתראה אותה, אז לא שחררתי אותה.”

– “מה עשית? מסכנה נושה!”
– “איי! הכלבה התנעצה לי בג’ינס!”
– “היא לא כלבה, היא חתולה.”
– “כך או כך, אני מדמם.”

נתרם ע”י: יותם נוי.
מקור: שירה קזולה נוי.

  1. 9 תגובות על ”התנעצות“

  2. 2009-10-04, 10:46

    מאת 4stringrebel

    מגיע חימוש רק בזכות הדוגמא השנייה
    :)

    ציון תגובה: 0
  3. 2009-10-04, 11:51

    מאת איש

    הנעצות זו עברית תקנית, והשטות “התנעצות” זה שיבוש ללא כל מטרה. עלוב, גרוע, מחורבן, מזעזע. איכס.

    ציון תגובה: 0
  4. 2009-10-04, 12:10

    מאת קופי פייטר

    איש, לא הבנתי אם אהבת את הערך או לא… (-:

    ציון תגובה: 0
  5. 2009-10-04, 12:39

    מאת fireshine

    אמנם, גם אני רציתי להעיר שיש לכתוב “הנעצות”; אך לא ארחיק לכת עד למידותיו היפות של “איש”, אשר בשם התקניות מוכן לטמא את אצבעותיו גם במילה כה עממית, עגתית והנפוצה בקרב הצעירים, כ- “איכס”.

    3 על הערך: 1 פחות על חוסר התקניות ואחד פחות על חוסר מקוריות. אבל יש סיכוי שעם הזמן ימצא חן בעיני מספיק בשביל 4 (לאחר שיתוקן, כמובן).

    ציון תגובה: 0
  6. 2009-10-04, 22:04

    מאת יותם נוי

    אני מודע לעובדה שהינעצות היא עברית תקנית (מתקן השגיאות בפיירפוקס מתעקש להוסיף י’ אחרי ה-ה’), ולכן הערך הוא התנעצות – מילה שונה בתכלית. הינעצות היא התהליך שיכול להוביל להתנעצות.

    חוץ מזה, מר איש, אני מסכים עם פיירשיין. השימוש שלך במילה “איכס” הוא מבזה ומשפיל. רבות כבר נאמר על כך שהאנונימיות שמאפשרת האינטרנט גורמת לאנשים להתבטא ביתר בוטות משהיו מרשים לעצמם פנים אל פנים, אבל יש גבול. עיך לזכור שיש אנשים מאחורי האותיות, ובמקרה הזה גם חתולה.

    מעבר לכך, יש לי בעיה עם הצורה בה בחרו עורכי האתר לפרסם את הערך הזה: נושה היא בכלל חתולה לבנה!

    ציון תגובה: 0
  7. 2009-10-04, 22:48

    מאת איש

    יותם – אם חשבת שזה היה בוטה אבל לא מכיר אותי.

    שים לב: לא אמרתי “הערך מסריח מהתחת” או “יא חתיכת חרא לך לך תזבל במקום אחר”. מאידך, גם לא אמרתי “לא הבנת מה הולך פה, דרעק” או “בן נעעות המרדות, חפש מישו לינענע אותך”.

    בסך הכל הבעתי את מורת רוחי על כך שבחרת להעלות ערך ללא ערך. או למצער, ללא ערך מוסף. התגובה הבוטה הייתה בעוכרי משום שגב’ פ”ש בחרה לרכך אותה במקום להגיד את מה שהיא אומרת בד”כ כשערך גרוע עובר בסך. ואם העלבתי אותך – מצוין, זו הייתה הכוונה, אתה לא חייב לכתוב כאן. תודה ושלום.

    ציון תגובה: 0
  8. 2009-10-04, 23:40

    מאת fireshine

    איש, מעולם לא אמרתי על ערך “איכס” משום שלא היה עם ערך מוסף. לכל היותר כאשר הוא גזעני, פוגעני או רדוד בצורה שפלה אחרת.
    אני מביעה את דעותי בתקיפות אך משתדלת שלא להדרדר לביטויים מכוערים.
    ואם נצרבת מהערך או מהתגובה שלי או של יותם, אתה לא חייב לכתוב כאן. תודה ושלום.

    ציון תגובה: 0
  9. 2009-10-05, 10:11

    מאת שירה

    אז ככה זה לא תקני כי אני המצאתי את זה, ויותם התווכח איתי על זה ואני התעקשתי..
    למה הכל חייב להיות תקני??
    אם המילה מגניבה זה מספיק בשבילי :P.
    ולא אכפת לי איכס שמיכס, אתם חופרים שלא לצורך,יש כאן המון מילים שלא יעברו את התקניות הזו שלכם והם בכל זאת מגניבות, צאו מהקופסא. עברית שפה מתחדשת, ורוב האוכלוסיה בכלל לא יודעת לדבר נכון, אז תשלימו עם העניין שיש אנשים מקולקלי שפה כמוני ותחיו עם זה. לי זה לא מפריע, זה אתם שתמיד מתקנים.

    ציון תגובה: 0
  10. 2009-10-05, 13:46

    מאת fireshine

    שירה, דיון האיכס שמיכס הוא עקרוני ולא נוגע אישית אלייך (אלא אם כן זה כן אכפת לך).
    אני מסכימה עם מה שאמרת לגבי העברית שפה מתחדשת, אבל לא ברור לי למה ליצור ערך שמבוסס על מילה קיימת רק הופך אותה ללא תקני. מה פה החידוש? אם אתם כבר ממציאים מלה (וזה לא ביטוי שכבר קיים בשימוש), תקפידו על תקניות.

    ציון תגובה: 0

הוספת תגובה